Industrial Procurement & Business Continuity

Pierre Blot – Manager Industry Procurement & Sourcing Services Europe
Dirk van der Eecken – INP Manager Belgium & Luxemburg
Mandy Bartijn – Business Unit Manager Industry

Voor meer informatie over de webinar in het Nederlands, scroll naar beneden.

Content of the webinar

During this webinar we will address various topics related to industrial procurement and vendor inspection, including:

• a comprehensive overview of the wide array of vendor inspection services provided by Bureau Veritas worldwide (including shop inspection, vendor inspection, expediting services and supply chain resilience assessments);

• introduction and overview of the Bureau Veritas vendor inspection activities in The Netherlands and Belgium

• various practical reference cases of vendor inspection services and benefits;

Even under ‘normal’ conditions the procurement of industrial equipment and assets is a challenging undertaking for asset owners, operators, EPC contractors and manufacturers alike.
The international nature of the procurement process and subsequent global supply chains present various risks which have a direct impact on business continuity.

Against the backdrop of lifting some of the COVID-19 restrictions the procurement process still remains a critical enterprise requiring a structural, robust and expert approach. In our webinar ‘Industrial Procurement & Business Continuity’ we will deliver on June 17th (14.00-15.00 CET) the context of the international procurement process will be addressed.

We will equally provide a comprehensive overview of the wide array of inspection and assessment services and solutions Bureau Veritas vendor inspection experts deliver globally and on a daily basis.

At the end of the day it is of vital importance that both industrial equipment and assets are being supplied in time and fit for use as well as being safe and compliant with specifications and regulations.

We welcome you to join this webinar free of charge and register via the button below, or at the top of this page.

Inhoud webinar

Tijdens deze webinar komen diverse onderwerpen aan bod die betrekking hebben op industriële inkoop en vendor inspection, waaronder:

• een praktisch overzicht van de dienstverlening die Bureau Veritas wereldwijd uitvoert op het gebied van vendor inspection  (waaronder shop inspection, vendor inspection, expediting services en supply chain resilience assessments);
  • diverse vendor inspection cases uit de praktijk en ervaren voordelen;
  • introductie van de Bureau Veritas vendor inspection activiteiten in Nederland en België

Zelfs onder ‘normale’ omstandigheden vormt de inkoop van industriële apparatuur en onderdelen een enorme uitdaging voor zowel eindgebruikers, EPC contractors als fabrikanten. Het internationale karakter van het zogeheten procurement proces en de hieraan verbonden mondiale leveringsketens leveren uiteenlopende risico’s op die een directe impact hebben op continuïteit in dagelijkse bedrijfsvoering.

Tegen de achtergrond van een eerste fase van een voorzichtige versoepeling van COVID-19 beperkingen is en blijft het procurement proces een kritische factor die een gestructureerde aanpak vereist gebaseerd op specifieke expertise. In ons webinar ‘Industrial Procurement & Continuity’ die we houden op 17 Juni a.s. (14.00-15.00) wordt de context van internationale inkoop ten behoeve van industriële opdrachtgevers  toegelicht.

Tijdens de webinar bieden we eveneens een praktisch overzicht van de brede waaier van inspectie- en assessment dienstverlening en oplossingen die door vendor inspection experts van Bureau Veritas wereldwijd en dagelijks worden uitgevoerd en aangedragen.

Uiteindelijk is het van vitaal belang dat industriële apparatuur en onderdelen op tijd geleverd worden en direct gereed zijn voor gebruik, terwijl de apparatuur en onderdelen tegelijkertijd veilig moeten zijn en voldoen aan relevante specificaties en (inter)nationale wetgeving.

We nodigen u graag uit om deel te nemen aan deze gratis webinar waarvoor u zich kunt aanmelden via bovenstaande button.